JAK KUPIĆ

Zakupu dzieł sztuki możecie Państwo dokonać bezpośrednio w siedzibie naszej Galerii, na organizowanej cyklicznie aukcji bądź za pośrednictwem naszego sklepu internetowego.

JAK LICYTOWAĆ NA AUKCJI?

OFERTA AUKCYJNA

Pełna oferta aukcyjna dostępna jest zawsze na stronie internetowej z kilkutygodniowym wyprzedzeniem w zakładce aukcji aktualnych, podobnie jak katalog aukcyjny w wersji drukowanej, który zamówić można za pośrednictwem odpowiedniego formularza lub zakupić bezpośrednio w siedzibie Galerii.

Dniem aukcyjnym jest zazwyczaj sobota, dlatego wystawa przedaukcyjna odbywa się od poniedziałku do piątku w siedzibie Domu Aukcyjnego w tygodniu poprzedzającym aukcję. W tym czasie obrazy, grafiki, rysunki i rzeźby można szczegółowo obejrzeć, uzupełniając informacje znane z katalogu czy Internetu.

UDZIAŁ W AUKCJI

Jeżeli decydujesz się na osobisty udział w aukcji, na kilka minut przed jej rozpoczęciem, po wcześniejszej rejestracji przy specjalnym stanowisku, otrzymasz lizak aukcyjny z unikatowym numerem.

Najprostszą formą zgłoszenia jest wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej, gdzie szybko i wygodnie określisz swój limit cenowy przy wybranej pozycji z katalogu aukcyjnego. Jeżeli nie chcesz korzystać z formularza internetowego, prześlij nam odpowiednio wcześniej pisemne zamówienie w formie listu lub faksu. Gotowy wzór do wypełnienia w formie pdf znajdziesz także na stronie aukcji. Podaj w nim numer katalogowy numer pozycji, nazwisko autora, pierwsze wyrazy tytułu oraz Twój limit cenowy. Pamiętaj, że polecenia licytacji przyjmujemy najpóźniej na 24 godziny przed rozpoczęciem aukcji. Twoja oferta stanie się ważna z chwilą potwierdzenia jej otrzymania przez pracownika Galerii. W trakcie aukcji osoba odpowiedzialna za zlecenia aukcyjne będzie licytować w Twoim imieniu uwzględniając Twój limit cenowy.

Udział telefoniczny możliwy jest jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu (24 godziny wcześniej) w przypadku obiektów o cenie wywoławczej równej lub wyższej niż 1000 zł. Za pośrednictwem pracownika DA możesz uczestniczyć w licytacji niemal „na żywo”.

Pamiętaj, że każde zgłoszenie chęci licytacji jest równoznaczne z akceptacją ceny wywoławczej w przypadku braku innych ofert kupna.

PRZEBIEG AUKCJI

W czasie aukcji prowadzący wyczytuje kolejne obiekty aukcyjne zazwyczaj w kolejności zgodnej z obowiązującą w katalogu aukcyjnym oraz ceny wywoławcze. Jeżeli jesteś zainteresowany nabyciem konkretnej pracy, zgłoś swój akces podnosząc lizak aukcyjny.

Prowadzący zaproponuje wówczas zgromadzonym cenę wyższą o kolejne postąpienie, czekając reakcję innych kupujących. W przypadku braku innych chętnych staniesz się nabywcą obiektu w głoszonej przez Ciebie cenie.

Jeżeli jednak zaproponowana przez prowadzącego wyższa kwota spotka się z akceptacją innego licytującego, sytuacja się powtórzy, a Ty, aby kontynuować licytację, będziesz musiał zaakceptować następne, jeszcze wyższe postąpienie.

Licytacja potrwa do momentu, kiedy nikt nie będzie w stanie zapłacić ceny wyższej niż obecnie obowiązująca, a zwycięzcą stanie się osoba, której oferta okazała się najwyższa.

ROZILICZENIE AUKCJI I ODBIÓR OBIEKTÓW

Pamiętaj, że Dom Aukcyjny dolicza 15 % opłaty organizacyjnej do każdej wylicytowanej kwoty.

Jeżeli w aukcji uczestniczysz osobiście, rozliczenie może nastąpić zaraz po zakończeniu aukcji i wylicytowane przedmioty będziesz mógł zabrać ze sobą do domu.

W przypadku licytacji pocztowej lub telefonicznej po zakończeniu aukcji na podany wcześniej adres mailowy Dom Aukcyjny prześle Ci pełne rozliczenie wraz z uwzględnieniem kosztów przesyłki pocztowej lub kurierskiej oraz danych niezbędnych do przelewu. W ciągu 7 dni od daty aukcji zobowiązany jesteś do uiszczenia należności za wylicytowane prace. Po zaksięgowaniu płatności Dom Aukcyjny prześle je na najwygodniejszy dla Ciebie adres.

UWAGA! Powyższy przewodnik nie jest równoznaczny z regulaminem aukcji, którego znajomość i akceptacja są wymagane przy zgłaszaniu ofert.

JAK KUPIĆ W GALERII?

Szukasz prac ulubionego artysty, kierunku w sztuce czy tematyki ? – Zapytaj pracownika galerii o dostępne prace. Podobnie, jeżeli przeglądając ofertę w Internecie, znalazłeś coś godnego uwagi, a nie dostrzegasz tego w przestrzeni galerii. Musisz wiedzieć, że nie eksponujemy wszystkich dzieł sztuki w jednym momencie. Duża część oferty znajduje się czasowo w magazynie galerii.

Więcej informacji w zakładce Najczęściej zadawane pytania.

Wizyta w galerii daje niezastąpioną możliwość kontaktu z dziełem sztuki, które oddziałuje na odbiorcę zdecydowanie mocniej w bezpośrednim odbiorze, niż na ekranie komputera czy kartce katalogu.

Rozmowa z doradcą klienta w Galerii może da Ci także okazję uzupełnienia czy weryfikacji wiadomości na temat historii dzieła, jego wartości artystycznej, historycznej czy inwestycyjnej, stanu zachowania, a nawet doboru odpowiedniej oprawy.

Jeżeli zdecydujesz się już na zakup, oprócz transakcji gotówkowej istnieje możliwość płatności kartą. W chwili zakupu otrzymasz paragon fiskalny, a na życzenie fakturę Vat oraz poświadczenia autentyczności. Musisz wiedzieć, że niektóre dzieła sztuki wymagają także specjalnych dokumentów w przypadku ich wywozu za granicę, dlatego warto poinformować o Twoim zamiarze pracownika galerii.

Zakupione dzieło sztuki możesz od razu zabrać ze sobą do domu. W razie potrzeby pomożemy Ci zorganizować transport lub – za wcześniejszą przedpłatą – prześlemy je w formie przesyłki pocztowej lub kurierskiej na wskazany przez Ciebie adres.

Niezwykle cenne – zarówno dla Ciebie, jak i dla nas – może okazać się pozostawienie nam danych kontaktowych oraz określenie Twoich kolekcjonerskich preferencji. Dzięki temu będziemy w stanie przygotowywać dla Ciebie indywidualne oferty w przyszłości.

JAK KUPIĆ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

Jeżeli znalazłeś interesujący Cię obraz, rysunek, grafikę czy rzeźbę, więcej informacji uzyskasz klikając na pole „zobacz więcej”, które przeniesie Cię do indywidualnej strony przedmiotu. Zarówno z tego poziomu, jak i z poziomu listy, możesz zadać pytanie o przedmiot lub po prostu dodać go do koszyka przy pomocy widocznego po prawej stronie przycisku.

W zakładce Oferta znajdziesz bogaty wybór wysokiej klasy dzieł sztuki. Możesz zawęzić wybór, sortując listę obiektów za pomocą filtrów i kategorii.

W kolejnych krokach możesz kontynuować zakupy lub zrealizować zamówienie naciskając z poziomu koszyka opcję „podsumowanie”. Przeniesie Cię to do panelu z rozliczeniem Twoich zakupów. Użytkownik zalogowany może następnie wybrać - kolejno - adres oraz sposób dostawy i płatności. Jeżeli nie dokonałeś jeszcze logowania lub nie założyłeś dotąd konta, przed finalizacją zamówienia pojawi się obowiązkowe okno logowania z opcją założenia konta. Kolejne kroki wyglądać będą analogicznie jak w pierwszym przypadku.