NR 26
Asamblaż
52.50 x 34.00 cm
sygn. na odwrocie: „Chleb polski; 1994; Hasior".
Cena wywoławcza:
16000 zł
*
CENA UZYSKANA: 16000 zł *
OPIS
Asamblaż z cyklu „Kapliczki domowe”
„Używam materiałów, które znaczą, podszeptują. Każdy przedmiot ma swój sens, a złożone dają aforyzm. Aforyzm jest bardzo podobny do prawdy, ale nie jest samą prawdą. Łatwiej o aforyzm, niż zgłębienie dna prawdy. […] To, że używam do moich rzeźb mydła czy chleba nie jest demonstracją zuchwałości, lecz fachowo uzasadnioną potrzebą.”
[Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9]
„Używam materiałów, które znaczą, podszeptują. Każdy przedmiot ma swój sens, a złożone dają aforyzm. Aforyzm jest bardzo podobny do prawdy, ale nie jest samą prawdą. Łatwiej o aforyzm, niż zgłębienie dna prawdy. […] To, że używam do moich rzeźb mydła czy chleba nie jest demonstracją zuchwałości, lecz fachowo uzasadnioną potrzebą.”
[Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9]
OPIS
Asamblaż z cyklu „Kapliczki domowe”
„Używam materiałów, które znaczą, podszeptują. Każdy przedmiot ma swój sens, a złożone dają aforyzm. Aforyzm jest bardzo podobny do prawdy, ale nie jest samą prawdą. Łatwiej o aforyzm, niż zgłębienie dna prawdy. […] To, że używam do moich rzeźb mydła czy chleba nie jest demonstracją zuchwałości, lecz fachowo uzasadnioną potrzebą.”
[Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9]
„Używam materiałów, które znaczą, podszeptują. Każdy przedmiot ma swój sens, a złożone dają aforyzm. Aforyzm jest bardzo podobny do prawdy, ale nie jest samą prawdą. Łatwiej o aforyzm, niż zgłębienie dna prawdy. […] To, że używam do moich rzeźb mydła czy chleba nie jest demonstracją zuchwałości, lecz fachowo uzasadnioną potrzebą.”
[Władysław Hasior, Myśli o sztuce, wyb. i oprac. Zdzisława Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 9]
Władysław Hasior (1928 - 1999) -
Rzeźbiarz, malarz, twórca form przestrzennych, scenograf; uczył się w Zakopanem u A. Kenara, później w warszawskiej ASP (u M. Wnuka), a także w Paryżu
PRZEJDŹ DO KARTY ARTYSTY