nr ref. 2734

Antonio Tempesta (1555 - 1630)

Kolekcja XVII-wiecznych sztychów, XVII w.

Miedzioryt, akwaforta, papier
14.60 x 31.00 cm

Praca dostępna
Poleć znajomym
Cena: 2800 zł
Praca dostępna

OPIS

Grafiki współoprawne, XIX-wieczny półskórek o wym.: 146 x 310 mm.

Seria „Sceny bitewne I”, XVII w., wyd. Callisto Feranti; miedzioryt; wym. 100 x 221 mm; sygn. pł. na frontyspisie: Ant. Tempesta; przycięte do odcisku płyty: frontyspis z dedykacją dla Pietro Strozziego (ze szkodą dla kompozycji), starcie kawalerii, scena bitewna z kawalerzystami obserwującymi starcie ze wzgórza, starcie kawalerzystów (4 grafiki z 8).

Seria „Faecunda quam sit acris ingeni viris dilecta Phaebo et gratys Florentia sat indicant pugnae Enthea vi pictoris quas Mercuri sculpsit cliens Tempestius”, ok. 1630; wyd. Amsterdam, Clement de Jonghe, Wilhelm Iansson; akwaforta; wym.: 100 x 270 mm; sygn. pł. na frontyspisie: Antoniu Tempestius Inventor; zachowane pełne marginesy: frontyspis oraz 9 scen bitewnych (10 grafik z 11).

Mattheus Merian starszy, seria „Batailles d’après Antonio Tempesta” (bitwy starożytne, m.in. Aleksandra Macedońskiego i Hannibala); 1627; wyd. Stuttgart, Heinrich Schonfeld; miedzioryt; wym. 100 x 221 mm; jedna z prac sygn. w obrębie kompozycji: A. Tempest inv // M. Merian f.; odbitki przycięte do odcisku płyty: 8 kompozycji (jedna zdublowana) z 16.

Dodatkowo: Monogramista OF – pięć XVII-wiecznych grafik emblematycznych; miedzioryt; wym.: 124 x 290 mm; sygn. pł. monogram OF.

STAN ZACHOWANIA
Grafiki współoprawne, XIX-wieczny półskórek.
OPIS

Grafiki współoprawne, XIX-wieczny półskórek o wym.: 146 x 310 mm.

Seria „Sceny bitewne I”, XVII w., wyd. Callisto Feranti; miedzioryt; wym. 100 x 221 mm; sygn. pł. na frontyspisie: Ant. Tempesta; przycięte do odcisku płyty: frontyspis z dedykacją dla Pietro Strozziego (ze szkodą dla kompozycji), starcie kawalerii, scena bitewna z kawalerzystami obserwującymi starcie ze wzgórza, starcie kawalerzystów (4 grafiki z 8).

Seria „Faecunda quam sit acris ingeni viris dilecta Phaebo et gratys Florentia sat indicant pugnae Enthea vi pictoris quas Mercuri sculpsit cliens Tempestius”, ok. 1630; wyd. Amsterdam, Clement de Jonghe, Wilhelm Iansson; akwaforta; wym.: 100 x 270 mm; sygn. pł. na frontyspisie: Antoniu Tempestius Inventor; zachowane pełne marginesy: frontyspis oraz 9 scen bitewnych (10 grafik z 11).

Mattheus Merian starszy, seria „Batailles d’après Antonio Tempesta” (bitwy starożytne, m.in. Aleksandra Macedońskiego i Hannibala); 1627; wyd. Stuttgart, Heinrich Schonfeld; miedzioryt; wym. 100 x 221 mm; jedna z prac sygn. w obrębie kompozycji: A. Tempest inv // M. Merian f.; odbitki przycięte do odcisku płyty: 8 kompozycji (jedna zdublowana) z 16.

Dodatkowo: Monogramista OF – pięć XVII-wiecznych grafik emblematycznych; miedzioryt; wym.: 124 x 290 mm; sygn. pł. monogram OF.

STAN ZACHOWANIA
STAN ZACHOWANIA
Grafiki współoprawne, XIX-wieczny półskórek.
Antonio Tempesta (1555 - 1630) -
Włoski malarz i rytownik; od 1576 roku studiował na akademii sztuk pięknych we Florencji. Jego nauczycielem był Santi di Tito, a następnie Giovanni Stradano. Pod kierunkiem Giorgia Vasari pracował przy dekoracji wnętrza Palazzo Vecchio
PRZEJDŹ DO KARTY ARTYSTY
Zobacz również